Tabiattaki bütün güzelliklerin davetine belirtik olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye mirladığı senelerde tanıdıkacakları daha bir sanat aktivitelerinden artı olarak etkilendikleri aprintr. Tüm bu sanat dalları beyninde hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziki, bilişbaskın ve içtimai vürutimleri ciğerin eğitimciler, erken evetşta edinilen müspet müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu bağ, mader karnında süregelen doğal bir ilişkidir. Kocakarı kalbinin ritmik atışlarını dokuz ay içinde dinleyen çağa, bilhassa duyularının vüruttiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bu tarz şeylerin anlamlarına karşı romanesk bir bağ vüruttirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanıyabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylemiş olduği sakin melodileri, doğumundan sonra da tanıdığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her tarımün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, mader ile çağa beyninde müesses, müzikal bir romanesk bağlamdır. Aynı ölçübile emeklevseldir bile; annenin, çocuğuna, ortamın uyumak ciğerin emniyetli olduğunu belirtmesinin bir yoludur. Er dönemlerde, çağa – mader – peder beyninde kurulacak musiki bağı, gitgide evetşayacakları romanesk ilişkileri sağlamlaştıracaktır. Bebeklikten çıkan çocuk, kendini sağlıklı bir yetişgaraz meydana getirecek etkinliklerle fecirışırken, müziğe özel bir ögönen verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği severek ekler. Dış cihan ile ilişkilerinde musiki, onun ciğerin yararlı bir iletişim kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her hengâm savsaklama edilen sistemli ve kapsamı geniş musiki eğitimi, muhik şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı ciğerin, fiziki ve ruhsal vürutimlerinde önemli bir destekten yoksun lakırtıınmaktadır. Burada, hilekârlık bilimleri ve yabancı gönül kabilinden derslerin çok önemli olduğunu alim ve sanat etkinliklerinin çocuğu “derslerinden alıkoyacağını” düşünen mader-babaların da, malumat eksikliğinden meydana gelen hataları vardır. Musiki eğitiminin, uzun dönemde bilimsel niteliği olan mirarı içindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç fasılaştırmaya mevki verelim: