SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri muhtevain ciddi olan bu iki mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz daha heveslikurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı konulemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. Ayrıca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak muhtevain yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı biraz daha heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Kısaca SEO muhtevain en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir başka önemli fark da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu hâl farklıdır. SEO çhileışmaları daha saf icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir gidiş geliş sıkıntısızışı sağlar.
Bu iki mefhum, muhtevaerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise hedef daha ticari evetğu muhtevain muhtevaerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu demek bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yavuz evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.